June 27, 2015

GOAL

Assalamualaikum.
Ape kabor rakyat jelata sekalian.*harap semuanya sihat dan masih berada dalam perlindunganNYA*
Ameeeen!


Baru malam nie baru aku nak set goal kehidupan aku. Bak kata orang puteh 'A goal is a dream with deadline'. So means ape yang aku paham la dari ayat tersebut semua orang yang diberi kesempatan hidup dalam dunia nih wajib ade goal.Ya,kita tak boleh nak menghalang atau pertikai kuasa Pencipta (He is the best planner), tapi sebelom benda tuh jadi kita tak menyerah kalah. Tak kisahlah goal tu korang rasa mengarot or mustahil or watever tapi bila ade goal tu ko cube akan cuba sekeras keras untuk mencapainya..meeehhh3x

Insyaallah 3 hari lagi genaplah umur 23 tahun.*wohaha I still young like secondary student* Umur makin naik setahun demi setahun tapi tanpa matlamat atau usaha yang tak usahlah harapkan semua datang bergolek depan mata seperti manusia yang tiada akal fikiran panjang..

First of all, aku harap dapat menjadi muslimah yang lebih sejati dari sebelumnya *maaf,dulu aku jahil*. Islam yang bukan sekadar atas kad pengenalan tapi berusaha mendalami erti islam itu sebenar.Doakan aku kawan-kawan semoga kenal lebih erti syukur, redho, ujian dalaman dan luaran.

Second, priority is my family selagi berstatus "cik" especially to my beloved ma&pa. I'll do everything for them!. * ma&pa jumpe jodoh utk aku kalo depa suka,aku terima* . Syok  bila ukwah dengan family bagai cincang air tak putus tali nih setiap kali  ade problems anytime boleh share, and depa nieh pakar motivasi yang tak bertauliah tapi sekali lontarkan nasihat terus jadi kuat macam ultraman!

Third, sure my job. Ok,nie part paling berat..insyaallah to be as an audiologist. But my dream more than that, I want to be a forensic audiologist. Kisahnya masa kecik, suka tengok citer CSI,tiap hari tgok pun sanggop sampai forensic memang ambition yang aku dambakan tapi at last ambik kos lain..So, ble one of my lecturer said if you manage to do basic and advance audiological assessment, ade license, competent to give counselling to client.n blaaaa..So, maznah..lets face the challenge,keep strong and believe you can do it then rest leave it to Allah. Ilmu perlu uptodate takkan sampai umur 60 tahun aku cume pegang ijazah audiologist.

Forth, jodoh. Umur mahu berkongsi kehidupan memang sudah ade.*rahsia* Tapi soal jodoh tak boleh main-main dong. Banyangkan hidup dengan mak bapak dari kita baby pastu umur cth 26 tahun dah jumpe putera idaman yang kita yakin mampu mendamping tangan kita hingga ke syurga, sanggop menerima kelebihan dan kekurangan kita, berjanji semur hidup mampu jujur,setia dan bahagiakan kita*tapi jangan ingat kehidupan rumahtangga takde pasang surut*. Aku cume ingat satu "a real man never hurts a woman".
Sekejap ja masa kita dengan parents*maksud aku masa betul-betul kita free tak terikat dengan ape-ape tanggungjawab* then nak tinggal dengan orang tu lebih lama kita hidup bersama dengan parents. So tak peliklah lepas tanggunggjwab si bapak sudah bertukar tangan pasti "drama" akan terjadi.sobsobsob. Syurga sudah berganti tempat,dahulu dengan mak sekarang bawah tapak kaki sang husband.
Jadi, jangan persoalkan kenapa setiap inchi karakter bakal husband aku rujuk dengan family.hahahaha.

Fifth, yayasan.yeah!!..aku fikir nak bukak satu yayasan membantu mereka yang kurang bernasib baik lebih-lebih lagi parents yang tak mampu membayar yuran sekolah anak-anak. Hendak menyekolahkan bukan gune seringit dua ringgit wang mencecah ribuan pun ade. So, rezeki yang ade eloklah berkongsi bersama sebab satu hari jasad aku akan didalam liang lahad jugak.
 
Sixth, coffe&bakeri house. Hobi mak tertumpah dekat anak dia sorang nih. Hehe. Duit lebih jika diizinkan nak bukak satu cafe..Weekend boleh spend time disana dengan karenah kids & customer.

Sekian setakat hari nih.hanya 6 impian,mungkin akan menyusul lagi.
Doakan saya!!



My goal is not to better than anyone else but to be better than I used to be.



No comments:

Post a Comment